WIE WE ZIJN

OVER GROHE

GROHE is 's werelds marktleider voor complete badkameroplossingen, keukenkranen en -accessoires. Sinds 2014 maakt GROHE deel uit van het ijzersterke merkenportfolio van LIXIL, fabrikant van revolutionaire wateroplossingen en woonproducten. Om "Pure Freude an Wasser" te bieden, is elk product gebaseerd op de kernwaarden kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid.

GROHE biedt levensverbeterende productoplossingen en diensten aan met zijn toegewijde portfolio's GROHE QuickFix, GROHE Professional evenals met het premium submerk GROHE SPA. Allen zijn gericht op de specifieke behoeften van de professionele partners van GROHE en hun gedifferentieerde doelgroepen.

Met water als kern van alle activiteiten draagt GROHE bij aan LIXIL’s Impact Strategy met een waardeketen die hulpbronnen bespaart: van CO2-neutrale* productie, het verwijderen van onnodig plastic in de productverpakking, tot water- en energiebesparende producten zoals de GROHE Everstream, een watercirculerende douche. Dankzij het digitaal ervaringsplatform GROHE X geeft het merk verdere stimulans aan de industrie. En of het nu digitaal is, fysiek of hybride in het GROHE X Brand & Communication Experience Center in Hemer (Duitsland) of onderweg met de GROHE X Motion Trucks, het merk verbindt mensen om bij te dragen aan het doel van LIXIL: "betere woningen een realiteit te maken voor iedereen, overal ter wereld".

*omvat CO2-compensatieprojecten, meer informatie op grohe-x.com/sustainability

OVER LIXIL

LIXIL (TSE Code 5938) maakt baanbrekende water- en huisvestingsproducten die alledaagse, levensechte uitdagingen oplossen. Hierdoor worden betere woningen een realiteit voor iedereen, overal ter wereld. Voortbouwend op het Japanse erfgoed creëren ze innovatieve technologieën om producten van hoge kwaliteit te maken die woningen veranderen. Maar de kracht van LIXIL is de manier waarop dit gebeurt: door middel van een doordacht design, een ondernemersgeest, een toewijding aan het verbeteren van toegankelijkheid voor iedereen en verantwoorde zakelijke groei. LIXIL's aanpak komt tot leven via toonaangevende merken, waaronder INAX, GROHE, American Standard en TOSTEM. De ongeveer 55.000 collega's die actief zijn in meer dan 150 landen zijn er trots op producten te maken die iedere dag het leven van meer dan een miljard mensen beïnvloeden. Meer informatie op www.lixil.com

ONZE KERNWAARDEN

Kwaliteit, technologie, design en duurzaamheid. Vier kernwaarden die onze toewijding aan het creëren van uitzonderlijke ervaringen weerspiegelen. We leggen de lat extreem hoog om ervoor te zorgen dat elke keer dat je een GROHE kraan opendraait of in een GROHE douche stapt, je het verschil voelt.

KWALITEIT

KWALITEIT

Het wereldwijde productienetwerk van LIXIL bestaat uit 79 fabrieken in tien markten om overal ter wereld aan de vraag te kunnen voldoen. Onder hen zijn vijf productielocaties in drie markten actief voor het merk GROHE. Alle fabrieken volgen dezelfde normen en processen en voldoen aan de meest strikte eisen op het gebied van afwerking en functionaliteit wereldwijd.
Het productienetwerk is afgestemd op GROHE's duurzame productinnovaties en is klaar om te produceren volgens de meest complexe specificaties in een hightech omgeving.
Van grondstoffen tot het verzenden van eindproducten - de organisatie is trots op een productiediepte van meer dan 90 procent. Dit omvat ook de in-house productie van GROHE thermo-elementen, die het hart vormen van elke kraan en zorgen voor een duurzaam en uniek GROHE gevoel. In combinatie met uniforme processen levert elke fabriek de hoogste kwaliteit en klanttevredenheid.

TECHNOLOGIE

TECHNOLOGIE

Sinds het begin, meer dan 80 jaar geleden, heeft GROHE baanbrekend werk verricht op het gebied van innovaties in de badkamer en keuken.
Van de ontwikkeling van de eerste "thermostaat van het volk" in 1956 tot het ontkurken van drinkwater met de GROHE watersystemen in 2009 en de lancering van de eerste 3D-metaal-geprinte kranen in 2019. Gericht op de behoeften van de klant creëert GROHE duurzame productoplossingen en diensten die toegevoegde waarde bieden voor consumenten.
Nog steeds heeft elk GROHE product zijn wortels in het Duitse Sauerland: het nieuwe Research & Development centrum in Hemer (Duitsland) is eind 2018 geopend en beschikt over state-of-the-art technologieën die continu de grenzen van het onmogelijke verleggen.

Het laboratorium in Hemer is het eerste ontwikkelingslaboratorium in de sanitairindustrie dat met succes opnieuw is geaccrediteerd door de DAkkS, de Duitse accreditatie-instelling, voor het testen van kranen.
Accreditatie verkort de tijd tussen productontwikkeling en marktlancering, omdat productreleases worden uitgevoerd en goedgekeurd door het eigen laboratorium in overeenstemming met onafhankelijke testprocedures.

Design

DESIGN

In de zes grote in-house designstudio's in Tokio, Tokoname, New York, Londen, Düsseldorf en Singapore creëert het LIXIL Global Design team karakteristieke ervaringen voor zijn iconische merken, gebaseerd op een uitgebreide analyse van trends en consumenteninzichten. Door deze op ervaring gebaseerde ontwerpbenadering te combineren met de geavanceerde technologieën van LIXIL, ontwikkelt het merk zinvolle producten die uitdagingen aangaan en waarde toevoegen aan het dagelijks leven van talloze mensen over de hele wereld. Voor GROHE zorgt het team in Düsseldorf ervoor dat elk GROHE product deze belofte waarmaakt.

DUURZAAMHEID

DUURZAAMHEID

Met water als kern van haar activiteiten draagt GROHE bij aan LIXIL’s Impact Strategy met een grondstofbesparende waardeketen: van CO2-neutrale* productie, het verwijderen van onnodig plastic in productverpakkingen, tot water- en energiebesparende producten zoals GROHE Everstream, een watercirculerende douche. GROHE streeft al meer dan 20 jaar naar het hoogste niveau van duurzaamheid en hanteert consequent een duurzaamheidsaanpak die medewerkers, leveranciers, klanten, processen, producten en sociale verantwoordelijkheid in gelijke mate omvat.

*omvat CO2-compensatieprojecten, meer op grohe-x.com/sustainability

Ontdek meer over onze passie voor water en duik in de onderwerpen design, duurzaamheid, kwaliteit en technologie op ons digitale platform GROHE X.